14/02/2012

saya rindukan dia...

SAYA RINDUKAN DIA....
post kali ni bukan pasal cinta atau ape- ape...just pasal aku rindukan seorang sahabat aku...tak terlalu istimewa..tapi, bagi aku dia bermakna...die lelaki...sungguh~aku tak tipu...dari kecil kami berkawan...
main pondok- pondok..main masak- masak,main lari- lari...main galah panjang atas jambatan...
hari- hari aku sewaktu kanak- kanak tak pernah terbazir tanpa dia...apa cara sekalipun die tetap ada dengan aku..jarangla die takde..

hmmmm...
tiap petang dia akan cari aku dekat uma...
lau takde pun..die pasti cari aku kat uma atuk aku sebab petang-petang aku pergi mengaji quran...
die la yang rajin menunggu smpai aku habis mengaji...bagi aku...die teman yang sngat baik..

 MASA DAH SEKOLAH...
walaupun umur kami berbeza...
aku dan die pergi sekolah same- same....
waktu tadika....die pun join juga....nek moto ngn ayah aku....mknenya kami nek moto bertiga...
aku duk tengah- tengah...die duk blakang..sampai la sekolah rendah..
tu la rutin harian...huhuhu...sonoknye jadi kanak- kanak....
petang- petang hari main basikal plak....

MASA SEKOLAH MENENGAH...
wktu ni da tak nek moto sesame...
tapi...kami nek basikal bersama..
tiap-tiap pagi datang uma aku....lepas tu baru gerak pergi sekolah....
macam cerita awie dengan erra fazira pulak kn???
tp..memang bestla...sebab waktu tu aku rasa aku dijaga dengan seorang kawan...

tapi...kenangan pergi sekolah sesame tak lama...
sebab aku pindah teknik tahun 2004....
tapi...aku dengan die...masih lagi kawan...
aku dengan dia da macm adik beradik dah..
lagipun...dia panggil ayah aku dngan panggilan AYAH....
tpi...panggil mak aku...MAK NGAH...tu yang membuatkan aku dengan die tak rase asing langsung...

SELEPAS TAMAT SEKOLAH..
aku sambung blajar kat melaka...
amek sijil hotel dan katering....
waktu ni pun...kami still kawan...kadang- kadang kua same...huhuhu...memang syokla..
tapi..mak aku bising gak..sebab kami da besar...jangan selalu sangat berdua....tak elok katanya....

tak lama lepas tu ak tau die pun sambng kolej komuniti jugak...tapi dekat jasin...
lau tak silap aku...tak habis pun satu sem die da berhenti sebab dapat keje polis....
hmmmmm....aku bangga sebab kawan aku dapat kerja bgus...



KAMI JAUH.....
saat die pergi ke sarawak....
ni la kali kedua kami berjauhan sebagai seorang sahabat,,,
sebelum ni pernah juga..tapi..waktu tu kecil lagi..tak paham situasi berjauhan...
yang pasti masa kanak- kanak ada gak rasa sedih sebab aku takde kawan...
dia pindah ke bentong, pahang..ikut abah dia...sebab abah die kerja sebagai tentera...
berbalik semula masa die pergi merantau...
aku respek kat die sebab die tak pernah lupakan aku..
dia selalu telefon aku..mesej aku...
tanya khabar..
kadang- kadang....
waktu tu aku kat luar rumah..mak dia ngah bercakap ngan dia...terus panggil aku..sebab die telefon...
bukan cakap ape pun..just tnye khabar je...
tapi..seronokla..sebab dia jauh- jauh pun masih ingat aku....hihihi...

SEKARANG....
hmmmm....
sekarang semua dah berbeza da...
die dan aku dah ad kehidupan masing- masing....
aku masih lagi meneruskan pelajaran..
tetapi..dia dah pun berjaya menjadi seorang polis...
tiada lagi kejar- kejar, tiada lagi galah panjang, tiada lagi main masak- masak...
semuanya dah pun berakhir bersama waktu yang berlalu...
tapi...sampai kini kami masih lagi berkawan baik...
walaupun tak lama lagi...
dia bakal menjadi seorang suami kepada seorang isteri....
sungguh aku bangga ada kawan seperti dia....~

YANG PERLU KAU TAHU....
aku tak pernah menyesal ada kau dalam hidup aku....
kau adalah sahabat aku yang terbaik...
kau pernah bersusah untuk aku...
kau pernah buat aku tertawa....
aku pernah menangis dengan kau....
kite berkongsi segala cerita...~
sampai mati pun kita tetap sebagai
SAHABAT,TEMAN,KAWAN,RAKAN....




ni la sahabat aku dunia akhirat...~

ni la bestfren ak..name die mohd faez @ ebob.........

:: ni khas tuk kau aku buat::
sebab kau sahabat aku paling lama aku kenal...


yang ikhlas::
jannah...



No comments:

Post a Comment