17/10/2017

Tahniah

Saat kau indah membina masjid..
Aku sedang berperang dengan hati & jiwa aku sendiri..
Melihat kebahagiaan mu.. Aku merasa itulah yang terbaik buatmu.. Jodoh,pertemuan,ajal,maut.. Bukan terletak di tangan kite..manusia.. Tapi Allah...pencipta seluruh alam...
Bukan aku menolak takdir,qada dan qadar..tapi ada ketika,aku juga manusia biasa yang banyak khilaf,dosa..
Aku bahagia melihat kau bahagia kerna pernah suatu ketika,kau pernah buat aku bahagia..tapi,kini kita sudah pun punya bahagia sendiri..
Doakan juga kebahagiaan aku untuk yang akan datang..seperti mana aku mendoakan kau dari kejauhan..
Dan aku pasti,jauh dalam sudut hati kau,nama aku pernah terukir..mungkin sudah hilang,tapi pasti parut ukiran tu kekal sampai hujung nyawamu..

Takziah buat hati aku yang kadang cemburu..

Tapi...


Tahniah buat kau... Semoga bahagia sampai syurga..
Didiklah pendampingmu dengan sebaik-baiknya..jadikan dia amanah yg terindah yang perlu kau pelihara..


Ikhlas,
Dari aku utk kamu..

28/04/2017

Hidup

Semoga ALLAH memberikan aku seribu satu kekuatan untuk menghadapi sebarang kemungkinan dalam hidup aku..
Sesungguhnya aku hanya manusia yang lemah dari segalanya..
Sesukar mana pun hidup ini..aku mengharapkan bahagia pada akhirnya..
Tuhan...
Izinkan aku bahagia..seperti insan lain..

29/08/2016

SYUKUR..

alhamdulillah..
terima kasih Allah..
dijauhkan dari manusia yang tak kenal diri sendiri.. pentingkan duit.. gagal menjadi seorang lelaki yang berbakti pada orang tuanya.. hikmah yang Allah tunjuk tu lambat, tapi tak pernah salah.. aku yakin, Allah ambil yang sepatutnya.. menjauhkan aku dari terus binasa.. tapi aku sedih.. sedih melihat tingkah laku yang semakin teruk.. aku sayangkn dia ikhlas..dalam doa, ak mohon Allah bukakan pintu hatinya supaya die sedar, dengan siapa die patut patuh.. bile jumpa balik orang yang tinggal sebumbung, aku jadi sedih.. die tak layak buat orang yang terdekat mcm tu skli..sgt tak layak..sebab mase die susah..mak ayah die, adik beradik die yang tolong.. sekarang ni???? hurmmm,.hanya mampu doa supaya ade sedikit kesedaran dalam diri die..walaupun die bukan jodoh ak...ak tak nk die binase dgn diri die sendri, sebab ak mmg syg die.. ni adik die plk mengadu, ape hrta bnd die..lnsung xleh guna.. hbis kene hamun.. ya Allah... bukakan la hatinya..spy dia sedar yg die sedng buat kesilpan terbesar dlm hdup die...
aku mmpu doakn dari jauh je... buat ibu, ayah,adik2 yg akk syg seikhlas hati.. akk doakn abg berubah satu masa nnt...

24/08/2016

BILA ADA SESEORANG YANG SANGAT MENGHORMATI DAN MENGHARGAI KAU..
KAU AKAN DAPAT BEZAKAN MAKNA DISAYANGI DAN MENYAYANGI..


terima kasih untuk penghormatan & penghargaan keatas diri aku yang banyak kekurangan ni..
Aku perlukan bahu untuk aku bersandar selain sujud untuk mengadu..semoga bahu kau mampu melegakan resah hati.dalam doa ku pohon supaya dipermudahkan segala urusanku..

21/08/2016

PART ONE..
Best vacation in my life!!

Paris
Eiffel Tower
My family's
My sister's



17/08/2016

aku rindu...

rindu dari kejauhan yang berbatas..
masih belum terungkai saat hilang rasa rindu..
pada siapa???
aku sendiri tak pasti......
aku rindu pada setiap kenangan..
pahit, manis, tawar, masin.. semua aku ingat..
terlalu banyak kenangan yang kita pernah cipta..
bukan sehari dua kita bersama..
bertahun menyelam rasa..
tapi, siapa aku bagi kau???
maaf kerna aku tidak mampu menjadi yang terbaik..
aku hanya manusia biasa..
yang banyak melukai hati kau..
tapi, aku tak pernah lupa untuk selalu belajar jadi yang terbaik..
ramai yang berkata aku ada rupa..kenapa mesti menunggu kau???
sebab mereka tak faham erti setia??
kau fikir aku dah pergi jauh, aku lupekan kau??
huhuhu.. ya..memang aku da kenal ramai orang..
tapi dalam masa yang sama aku masih lagi mengharapkan kau..
tapi harapan aku bukan seperti dahulu.. yang mana dahulu aku mengharap sepenuh jiwa..
sekarang aku dah ade yang menemani.. tapi aku akui aku tak mampu memiliki..
aku harap.. kau dan dia bahagia..
lepas ni..kalau aku nampak je dengan mata aku sendiri yang kau dah bernikah..
aku akan berhenti menanti & menunggu.. dan waktu tu aku iringi kebahgiaan korang dengan doa...
agar semuanya indah..aku doakn kebahagiaan sebab rase sayang aku pada kau..
terima kasih kerna pernah membahagiakan aku sepenuh hati..
terima kasih kerna membuat aku jadi sekuat & setabah sekarang..

salam rindu buatmu...

08/07/2016

Syawal 2016
#syukurselalu

Syawal pertama
Syawal kedua
Syawal ketiga
Semoga syawal kali ni memberiku 1001 kebahagiaan..