01/01/2012

hari ini tahun baru...

alhamdulillah....~masih bernafas lagi pada 1/1/2012....
 aku bersyukur kerana telah lalui 2011 dengan macam rintangan, halangan, cabaran, dugaan, kenangan manis, kenangan pahit yang banyak mengajar aku erti untuk menjadi lebih dewasa.....
sesungguhnya tiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi... yang aku sendri tak pernah tahu.... ALLAH sangat bijak kerana mengatur hidup aku dengan begitu sempurna....bermacam- macam peristiwa yang kau telah lalui...manis mahupun pahit...semuanya telah menjadi satu kenangan dan pengalaman yang paling bernilai dalam hidup aku sepanjang 2011...

aku tak pernah menyalahkan takdir yang terjadi pada aku selama aku hidup dalam tahun 2011....aku rasa bahagia kerana kerana aku sempat berasa hal- hal yang terindah..walaupun seketika..tp, bagi aku..ianya sangat bermakna tuk dikenang sampai bila- bila....

bermula dari keseronokkan...berakhir dengan kesedihan....
tapi...tak mengapa...ALLAH telah menjanjikan sebuah kebahagian tuk aku pada masa akan datang...
aku kena lebih bersabar..tenang hadapi ujian dari ALLAH...kena ingat DIA slalu...
ujian yang ALLAH berikan ni hanya tuk hamba-NYA yang mampu tuk tanggung je...ALLAH kan maha mengetahui....jadi..sudah semestinya DIA sedang merangka sesuatu yang lebih sempurna tuk aku pada masa akan datang..

banyakkan mengingati tuhan yang ESA...solat 5 waktu...luahkan rasa cinta pada-NYA...insyallah...ALLAH akan memberikan ketenangan yang luar biasa....

"Ya ALLAH, dekatkan lah hatiku, jiwaku, ragaku, hanya untuk-MU....satu- satunya pencinta yang setia disisiku...pencipta gerak nadiku....pereka riwayat hidupku...dengan penuh rasa rendah diri dan hina ini aku memohon dosa- dosaku diampun sejak dari aku dalam kandungan hingga kini....hanya kepada-MU aku memohon ampun...~sesungguhnya KAU lah yang memberi ampun kepada hamba-MU yang hina ini....

ALHAMDULILLAH........~

No comments:

Post a Comment